SIAPAKAH DI HATIKU

Adilla Tasha

APA KATA HEROIN?



"Helo cik abang, saya suruh tengok borang ni... bukannya wajah saya."

APA KATA HERO?


"Iye... mulai hari ini, detik ini, abang mahu sayang panggil abang dengan perkataan ABANG. Cuba eja sayang, A…B…A…N…G."

Siapakah Di Hatiku - Bab 15

SEMANGATKU semakin
menghilang apabila melihat
kebisuan Tuan Megat. Hampir
dua hari tanpa bicara, tanpa senda, aku dibiarkan terkapaikapai
keseorangan.
"Hai, senang hati kau pagi ni Ida? Selalunya pagi
Isnin muka kau susah nak nampak di bawah ni.”
Aku menegur Ida bila melihat dia berjalan-jalan
santai di tingkat ini. Senang sungguh hatinya. Cemburu aku
melihat keceriaannya.
"Tuan Megat out-station dua minggu,” terang Ida.
Tiba-tiba rasa bersalah mengganggu fikiranku
tentang hal tempoh hari.
"Iye ke? Seronoklah kau!”
Aku cuba bersandiwara sedangkan hatiku dipagut
rasa bersalah yang begitu menunda-nunda.
"Bagaimana dengan majlis jamuan tahunan ni?”
tanya Ida.
"Segalanya beres. Minggu depan kita akan adakan mesyuarat dan aku akan bentangkannya,” terangku.
"Alah, kau bagi tahulah kat aku....” Ida cuba membeliku.
"Kau tunggu ajelah... Masa tu nanti aku akan buat pengumuman.”
Rahsia tetap rahsia, bisik hati kecilku sambil mengorak sejuring senyuman kepada temanku itu.
Terasa masa berlalu begitu lambat. Dulu aku tidak kisah sangat pasal masa, tetapi sekarang aku seakan membilang waktu. Rasa hendak kuputar sahaja jarum jam ini agar bisa menunjukkan masa yang kuinginkan.
Aku mula menjadi penunggu setia pada deringan telefonku. Setiap pesanan yang masuk hanya satu harapanku, agar ianya daripada lelaki itu. Mungkin dia merajuk sungguh dengan sikapku tetapi sudah beberapa kali aku meminta maaf, hanya kebisuan yang diberikan sebagai jawapan kepada pertanyaan yang tidak kunjung berkesudahan

51 comments:

  1. little vamp*** de luna said...
     

    ganyung lah...
    tolonglah sambubng....
    x suka lau gantung...

  2. Anonymous said...
     

    tlglahh sambung. x sabaq nak tau ceghita seteruihnya.....

  3. zuzu said...
     

    bilakah dpt kubaca sambungannya?

  4. elinz said...
     

    aah, cepatla tauke sambung citer niii...nk tgk tuan shah merajuk...huhuhu..org lelaki ni bila dah tercabar kelakiannya, merajukla jawabnyaa..

  5. Anonymous said...
     

    uihhh..ble nk smbg ag cte ni..??
    bley than gk ble laki majuk eh..??
    huhu..cpt la smbg...

  6. nad dhiya said...
     

    alamak....dh abis dh utk yg free...kena beli r novel ni...menarik...mungkin ader kelainan dr novel2 yg pnh sy baca...sy harap duit yg akan sy laburkan akan memberi kepuasan kps sy...esok g kedai cari...

  7. Anonymous said...
     

    x sabar la nak tau smbngan nye... sy dah cari kat popular, tp still x kuar lg novel ni... bila leh ada kat pasaran erk...

  8. Anonymous said...
     

    PLEZ SAMBUNGGGGGGGGG
    AKU DISINI MERAYU ........

  9. Adilla Tasha said...
     

    Untuk pengetahuan semua, buku ini telah ada di pasaran. Anda boleh dapatinya di MPH Bookstore atau di Popular BookStore. Jika anda ingin membeli secara online dan mendapatkan potongan harga silalah mendaftar ke www.kakinovel.com.my. Terima kasih kerana sudi menjengah blog sya...

  10. Anonymous said...
     

    sy d beli n dh abes baca cte ni..ade kelainan sket dlm cte ni..maybe ending nye ade prsamaan dgn kbanyakan novel..tp the way penulis express the feeling tu bestla..x trlalu spontan,x trlalu pasif..sy enjoy baca novel ni..

  11. aqua91 said...
     

    salam.kedai buku mane lg yg ade selain dr MPH bookstore?kat trg sy blh dpt x?

  12. mior said...
     

    tlong smbung....sdap la bace novel nie...kalo Xbleh pun....tlong bge tahu d mane kah boleh d'beli novel ini...

  13. pelangi pagi said...
     

    Untk pengetahuan Mior, novel ini blh didapati Di MPH dan Popular Bookstore..

  14. puterykhai said...
     

    wah!!!!
    best giler....asyik gelak je...
    if only i have money to buy it!

  15. Anonymous said...
     

    pleasa..please n please...
    citer ni syok..
    sambung la,kitorang x sabar nak baca sambungan citer ni..
    happy anding la ya....

  16. Anonymous said...
     

    buku ni mmg best rugi klu peminat novel melayu xbaca.....

  17. Anonymous said...
     

    buh la lekaih smbungannya tu,,
    x sabar bca...
    btol2 mnarik..

  18. qila said...
     

    owkay..harapnya ada kelainan..i'll convince my mum to buy for me one..hehehe..

  19. Anonymous said...
     

    hmmmmmmmmmmmm..besh r cite ni..nk kena beli 1 novel ni..
    ahaks..

  20. echa said...
     

    pleaseeeeeeeeeeee.......nk sambungan die....x sbr niiiiii.....

  21. maira said...
     

    alaaaa.......dah abis.....nak sambungan nye lagi.....

  22. Anonymous said...
     

    kalau ingin tahu sambungannya silalah dapat novel ini. Dah ada dipasaran pun.

  23. Anonymous said...
     

    aku penah bc citer ni, penulis ni ciplak ker?

  24. Anonymous said...
     

    sedap cete nie..cepat sambung eh..

  25. princess adah said...
     

    sambungla.. citer niy best sgt..
    please..

  26. adeq_amizah07 said...
     

    emm..
    tlg lar smbung...
    novel ney bez gler..!!!!
    emm..
    dah jual kat pasaran ke...
    ney email sye..
    adeq_amizah07@yahoo.com

  27. adeq_amizah07 said...
     

    emm..
    tlg lar smbung...
    novel ney bez gler..!!!!
    emm..
    dah jual kat pasaran ke...
    ney email sye..
    adeq_amizah07@yahoo.com

  28. Aima.. said...
     

    heheh.. cite ni mmg best.. rasenye.. sy dah baca habiz sampai hujung.. cite ni pernah kluar dalam penulisan2u sampai ending kan.. hehhe.. nasib baik dah baca sampai habiz... heheh.. tak sangka lak cite ni di bukukan.. tahniah kepada pengarang nye.. all the best..

  29. mad said...
     

    cite nie mmg best..ble nk kuar kt kdai ek???
    cpt2 kan lah..da x sabar nk bce nie...

  30. Adilla said...
     

    mad,
    novel ini telah di keluarkan pun pada bulan Sept'09

  31. lamas12345 said...
     

    tlg la cpt2 smbng...xleh tido malam asyik pikirkan sambungan nye....

  32. Anonymous said...
     

    adoyaiii..smbung laaa...0.o
    pnat da tggu......
    nk bace!nk bace!

  33. Anonymous said...
     

    alahai..slow gler...sambungla yg sterusnye lak...aduh!!!!! suke!!!!

  34. wani said...
     

    ala!!!asal gantung-gantung nie...smbg la lg...

  35. Fatin Nazia said...
     

    plz....sambung lg...tergantung neh...huhuhu :(

  36. Anonymous said...
     

    best giler la novel ni...leh x bg smbungannye ek..x kering gusi sy dbuatnye...best sangat2....

  37. R.Norazlin RS said...
     

    adehhh!!! lekas le sambung citer nih...best giler!! jgn le buat kami ternanti2...huhu...

  38. Anonymous said...
     

    wahhh bestnye novel nie..walaupun xbaca lagi sy dh tau cite nie best...aura yg ada pada tajuk pon dh blh merungkaikan jln cerita yg sebenar...wanie nie ayak nie wanie..hehehe

  39. Anonymous said...
     

    silap2 bkn wanie anis la....hehehe

  40. Anonymous said...
     

    saya wakil pengomen yg lain memohon agar novel ini disambung dalam kadar yg segera,jgn biarkan peminat anda ternanti-nanti kan hasil kerja anda yg seteruznyer...
    anda dah ada peminat so jgn lepaskan peluang untuk menunaikan impian peminat anda...
    sayamohon sekali lagi agar novel ini disambung dalam kadar yg segera..
    wassalm..

  41. adilla tasha said...
     

    sekali lagi sya nak tekankan yang novel ini telah ada dipasaran dan tidak akan disambung disini...harap maklum...

  42. Anonymous said...
     

    ok ler klu mcm tuuu...
    aq x nk bli novel ni..
    mogok!!
    p/s: actually, dah bli bku nie.
    x tahan nk kne baca gakkkk..
    huhu.. abis duwet simpanan.
    ganti balekkk..

  43. Anonymous said...
     

    to my fwen syake,thank you.
    klu ko x gtau psal bende ni,dah lama aq mati kebuluran.
    dah lame x baca novel coz asyik pulun study.. thank 2 you to writer! i luv u muahhhh!
    from: violet_vampire.

  44. matahari_292 said...
     

    best giler...dh bce sampai habis pn..heheheee

  45. far.Ha.Na said...
     

    tak salah saya, cerpen ni dari teratak ana ni kisah benar penulis.. sweet sangat cite nie..

  46. aleeya said...
     

    napa cepat sgt romantik2 nya tu..baru bab 2 dh gatal..bg la bab 6 baru jd..seblom tu biar gaduh2 lu...lg satu:napa stop citer tengah jln...dok tgh feel2 tetiba dh abis...tlg masukkan sambungan ek?

  47. sue.sweet17 said...
     

    slm..smbg lha bab nya..
    mao tw critanya...

  48. Anonymous said...
     

    sbnrnye aq rse hal ini terjadi kt aq.. tp npe aq bernama Zulhaiqal..... bkan Shah Putra..

  49. Anonymous said...
     

    Best novel nie happy ending :)

  50. shahirah adnan said...
     

    nak baca ag..xsbar tggu sambungan cite nie. cpat la sambung ye..

  51. Anonymous said...
     

    Tolong lah sambung balik,kak. :) Please! Citer ni best lah :D

Post a Comment



 
Template Modified and Brought to you by blogger templates. Reka bentuk oleh MUZRI (Penulisan2u)